Arbejdsmarked 20. januar

Beskæftigelsesplan med de ledige!

Lad os lave en beskæftigelsesplan sammen med de ledige. I stedet for sådan et løsrevet og juridisk problematisk forslag synes jeg, at det kunne være interessant at lave en helt ny beskæftigelsesplan sammen med dem, den skal handler om. Nemlig dem der mangler et job, dem der formidler et job, og dem der udbyder jobs. Lad os lave en beskæftigelsesplan sammen med de ledige, virksomhederne og de medarbejdere, der er helt tæt på. Hvad synes de, at der skal til? Vi har tydeligvis en opgave i at nedbringe ledigheden, og jeg tror alle partier i Odense er enige i, at vi skal have det løst. Hvad er mere oplagt end at spørge dem, det hele handler om? hvad med at vi lader os rykke i vores traditionelle opfattelse af, hvad et arbejde er? Det bliver mit bidrag til debatten i byrådssalen i denne uge.