Ekstraordinær generalforsamling med opstillingsmøde | Odense Radikale Venstre

Radikale Venstre 30. januar

Ekstraordinær generalforsamling med opstillingsmøde

Begrundelse for indkaldelse:
Et folketingsvalg kan udskrives med 3 ugers varsel. Den politiske situation er ret ustabil, men selv om det ikke tyder på valg lige nu, så er det vigtigt, at vi gør os klar til at tage en valgudfordring med det samme. Derfor indkalder vi til ekstraordinær generalforsamling den 19. februar - her - knap 2 måneder før en ordinær generalforsamling ville kunne finde sted.

Efter 19. februar satser vi på at have et nyt folketingskandidatteam på 3 på plads, som hver vil dække en af de 3 Odensekredse, og vi efterfølgende kan påbegynde at lægge planer mm og være på forkant til en mulig kort valgkamp her i foråret eller eftersommeren.
Indkaldelsen sker i overensstemmelse med ORVs vedtægter, paragraf 3 stk. 3. - Vedtægterne findes her.

Camilla Hersom genopstiller, men ikke Bjørn Bjerrehøj og Mathias von Jessen. Følgende stiller nu pt op:

Camilla Hersom, Hellerup, 46 år, cand.scient.pol., tidligere folketingsmedlem på Fyn 2011-2015 og gruppeformand. Pt. formand for Danske Patienter og bestyrelsesleder for KVINFO. Se præsentation her.

Søren Hillers, Horne, 44 år, skoleleder på Brobyskolerne, byrådsmedlem i Faaborg-Midtfyn Kommune. Se præsentation her.

Kim Lei-Jensen, Odense, 43 år, selvstændig og Social Medie-konsulent. Se præsentation her.

Rasmus Helveg Petersen, København, 49 år, journalist, tidligere folketingsmedlem på Sjælland 2011-2015, tidligere minister først udviklingsminister og siden klima- og energiminister. Se præsentation her.

Anne Skau Styrishave, Odense, student 2017, nr. 2 ved kommunalvalget i Odense og 1. suppleant. Se præsentation her.

Ovennævnte og andre som stiller op vil præsentere sig skriftligt inden den 19. februar.

Dagsorden:
1. Velkomst ved formanden
2. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
3. De opstillede kandidater præsenterer sig
4. Politisk forhandling og debat
5. Valg - den kandidat, som vælges som nr. 1, vælger den kreds vedkommende ønsker at opstille i
6. Afslutning

Stemmeberettet er de medlemmer, der har betalt kontinget 14 dage før opstillingsmødet (dvs. til og med 5. februar).