En grøn vision for Odense | Odense Radikale Venstre

20. maj

En grøn vision for Odense

”I en tid hvor Venstre-regeringen har mere end travlt med at sænke farten på den grønne omstilling, bliver vi lokalt her i Odense nødt til at vise, at vi vil den grønne omstilling. I Odense Radikale Venstre arbejder vi for at hæve den grønne overligger,” siger Susanne Crawley Larsen om programmet.

"Man kan sætte sig ned og bande eller græde over, at en grøn omstilling bliver sort! eller man kan gå i gang med det, man selv kan gøre derhjemme, i sin kommune eller forening. Fx kan man vente til tomaterne bliver modne af sig selv eller cykle med sine børn om morgenen," siger Susanne Crawley Larsen.

Flere træer giver en grøn by
”Vi ønsker at skabe en grøn og ren by, som ånder og skaber liv. Derfor vil vi arbejde for, at alle i fremtiden skal kunne se et træ fra deres vindue,” siger Susanne Crawley Larsen.

Verdens bedste cykelby
”Vi ønsker at verden skal kende Odense som cyklisternes by. Vi vil arbejde for, at det skal blive nemmere at vælge cyklen til og fra arbejde, skole og fritidsaktiviteter både for de, der bor i centrum og i forstæderne,” siger Susanne Crawley Larsen.

Bæredygtighed på programmet
I Odense Kommune bør der hvert år være dedikeret en uge til at skabe fokus på bæredygtighed.

”I Odense Radikale Venstre ønsker vi at sætte fokus på bæredygtighed gennem oplysning. Derfor forslår vi, at der hvert år er en uge, hvor Odense Kommune sætter bæredygtighed på programmet. Det kan være med til at give os inspiration til, hvordan vi hver især kan blive en del af den grønne omstilling,” siger Susanne Crawley Larsen om programmet.