Godt nytår

Odense Radikale Venstre har været i valgkampmode i mere end to år. Først kommunalvalget i 2017 og så det ventede folketingsvalg, der kom så sent som det var muligt, nemlig grundlovsdag.

Bestyrelsen har nydt efteråret 2019. Ingen valgkamp at tænke på, og vi har atter et folketingsmedlem i vores midte. Hvilke muligheder det giver, er fint beskrevet i indlæg af Rasmus Helveg Petersen.

Men vi kan ikke hvile på laurbærrene. Kommunalvalget er allerede til næste efterår. Bestyrelsen og Kommunalpolitisk udvalg, samt en række medlemmer af partiet er allerede gået i gang med at forberede valggrundlaget. Der har været første skrivemøde i december. Her blev der tænkt mange tanker om, hvor vi gerne vil hen med Odense, vore børn og unge, vore ældre, borgere udenfor arbejdsmarkedet, kulturen, by- og erhvervsudvikling osv. Politik drejer sig i høj grad om at opstille drømme og visioner.

Disse mange oplæg vil senere blive forelagt på en generalforsamling til endelig godkendelse af medlemmerne.

Ledetråden er FN´s 17 verdensmål, herunder en klar grøn omstilling. Rådkvinde Susanne Crawley har flot beskrevet arbejdet i indlægget ”VI skal have skoleskove i Odense”.