Kandidatpræsentation: Kim Lei-Jensen

Mit navn er Kim og jeg er 43 år, selvstændig og Social Media-konsulent. Jeg bor sammen med Maria (forretningskonsulent) og sammen har vi 3 børn på 9, 10 og 12 år fra tidligere forhold.
Jeg er oprindeligt butiksuddannet før kokkeuddannelsen og har en HH-eksamen. Jeg aftjente min værnepligt på 2 år som sergent i Søværnet.
Jeg vil arbejde for et samfund der løfter folk op gennem muligheder og udvikling – med fokus på styrker og motivation.

Erhvervspolitik
Vores erhvervspolitik skal understøtte iværksætteri og innovation. Vi skal have fokus på fremtidens teknologier, især robotter og droner, hvor Fyn i forvejen står stærkt. Den position skal vi blive ved med at styrke.
I samarbejde med universiteterne skal vi tidligt i processen skabe idéer, der skaber nye virksomheder og arbejdspladser.
Danmark skal være en attraktiv arbejdsplads for international arbejdskraft på ekspertniveau, som kan hjælpe med udvikling af samfundet og sikre vores position i den globale økonomi.

Uddannelser
Danmarks trumfkort skal være gode uddannelser. Og det betyder at der skal være lige fokus på akademiske fag såvel som håndværksfag. Fordi der er brug for alle faggrupper.
Vi skal have motiverede lærere på skolerne og pædagoger med overskud, som sikrer et tidligt fokus på udvikling af kompetencer og helstøbte mennesker. Og skolerne skal tidligt understøtte teknologiforståelse og iværksætteri.

Miljø
Vi skal have større fokus på et bæredygtigt landbrug hvor økologi spiller en større rolle, og kvælstofudledning, sprøjtning og antibiotika-brug reduceres væsentligt.
Og vi skal blive ved med at forske i vedvarende energi, både for vores børn skyld og fordi det har store eksportmuligheder for Danmark.

Internationalt
Danmark skal støtte op omkring det samarbejde vi er en del af i EU og FN. Midlertidige politiske strømninger må ikke få os til at miste fokus for vores universelle rettigheder og behovet for internationalt samarbejde. Danmark skal være en aktiv spiller i et EU under pres der kommer styrket ud, og FNs verdensmål skal være vores pejlemærker i en moderne verden.

Omtalte personer

Kim Lei-Jensen Kok