Rasmus Helveg Petersen er Fyns radikale folketingsmedlem

Rasmus Helveg Petersen sikrede sig det fynske radikale mandat til Folketinget. Rasmus Helveg er opstillet i Odense og i Svendborg.

Ved valget den 5. juni 2019 gik det radikale fynske mandat til Rasmus Helveg Petersen. Camilla Hersom er 1. suppleant, mens Anne Skau Styrishave blev 2. suppleant.

Rasmus Helveg Petersen – Odense Øst

Danmark har brug for en ny retning. Som medlem af Folketinget vil jeg sammen med borgere, institutioner og erhvervsliv finde rigtige løsninger på virkelige problemer. Vi skal sætte yderligere fart på den grønne omstilling og finde løsninger på de klimamæssige udfordringer i landbruget og transporten. Vi skal styrke den sociale sammenhængskraft i Danmark og gøre mere for at inkludere de mennesker, der i dag oplever at stå uden for fællesskabet. Og så er der behov for at styrke det europæiske samarbejde.

Læs mere om Rasmus, eller følg ham på Facebook.

Anne Skau Styrishave – Odense Vest
Jeg har en vision for Danmark. Vi skal være verdens mest bæredygtige samfund. Verdens grønneste samfund. Vi skal lede verden og skabe bæredygtige løsninger med udgangspunkt i FN’s 17 Verdensmål. De er bæredygtige mål for klima, miljø, ligestilling, trivsel, mindre ulighed og stærke lokale initiativer. Jeg tror på, at vi med udgangspunkt i disse mål kan skabe et bæredygtigt samfund, som ikke kun er for os, men også for de mennesker, der kommer efter os.

Læs mere om Anne, eller følg hende på Facebook.