Tidligere præsident for Danmarks Naturfredningsforening Ella Maria Bisschop-Larsen er hovedtaler ved grundlovsmødet i Kongens Have

Pressemeddelelse fra Odense Radikale Venstre

Det grønne kommer i centrum, når 1748 og Odense Radikale Venstre inviterer til Grundlovsmøde i Kongens Have tirsdag d. 5. juni. Årets hovedtaler bliver nemlig den tidligere præsident for Danmarks Naturfredningsforening Ella Maria Bisschop-Larsen. For Ella Maria Bisschop-Larsen er tiden kommet til at give naturen sine egne rettigheder:

- Vi er den rigeste generation af danskere nogensinde, men vi afleverer den fattigste natur nogensinde til vores efterkommere, siger Ella Maria Bisschop-Larsen.

- Der er behov for en grundlæggende debat om rettighederne til vores fælles ressourcer og goder - og dermed en yderligere udvikling af vores demokrati, siger den tidligere præsident for Danmarks Naturfredningsforening.

Grundlovstale ved Susanne Crawley Larsen
Udover gæstetaleren vil Børn- og Ungerådkvinde Susanne Crawley Larsen også holde sin grundlovstale.

- Jeg føler altid en stor taknemmelighed på Grundlovsdag og er meget bevidst om ikke at tage frihedsrettighederne for givet vel vidende, at andre har kæmpet for dem før mig. Frihedsrettighederne er utrolig stærke og gør os stærke, men på samme tid er de utrolig sårbare og skrøbelige i menneskers varetægt, siger rådkvinde Susanne Crawley Larsen

Politisk salon
Ella Maria Bisschop-Larsen vil ud over sin grundlovstale også udfordre to af de odenseanske folketingskandidater; Camilla Hersom og Anne Skau Styrishave.

- Grundloven sikrer vores frihedsrettigheder - vi kan tro, tænke og tale som vi vil i dette land. Det er værd at minde hinanden om. Ikke mindst i en tid, hvor frihedsrettighederne overtrædes mange steder i verden og desværre også er under pres her i Danmark, siger folketingskandidat Camilla Hersom.

- Grundlovsdag er en festdag, hvor vi fejrer demokratiet og dets værdier. Men det er også en dag, som giver anledning til at vi diskutere, hvilke værdier, vi skal bygge vores demokrati på. Vi skal blandt andet skrive menneskerettighederne ind i Grundloven og vi skal huske at skabe bæredygtige samfund, som er for andre end os selv, siger folketingskandidat Anne Skau Styrishave.

Ud over talerne står 1748 for underholdning i løbet af eftermiddagen.

Program for dagen
Kl. 15 – Velkomst med fællessang
Kl. 15.15 – Hovedtaler Ella Maria Bisschop-Larsen
Kl. 15.45 – Rådkvinde Susanne Crawley Larsen taler