Vær med i valgkampen | Odense Radikale Venstre

Vær med i valgkampen

Tirsdag 21. november - Valgdag

Den 28. juli er der 3 måneder til at valgkampen i den grad går i gang på det mere fysiske plan.

Plakater bliver hængt op lørdag den 28. oktober, og der kommer for alvor gang i gågaderne og andre centrale steder med uddeling af flyers, balloner etc. Annoncer kører i de forskellige medier, og valgmøderne tager til i antal.
Rigtig meget er anderledes her i 2017 end i 2013, da vi nu skal slås for at fastholde og helst udbygge vores politiske position i byen, fastholde rådmandsposten og dermed plads i økonomiudvalget.
Derfor får vi den kommende tid virkelig brug for hjælp fra rigtig mange af vores medlemmer - både økonomisk og fysisk.

Økonomisk

Ved at indsætte et beløb, stort eller lille på konto 5051 1412319. Penge til valgkampen er opsparet gennem de seneste år af kontingentindbetalinger, og det offentlige tilskud vi får år efter år baseret på valgresultatet i 2013. – Skal vi løfte valgkampen udover det sædvanlige, har vi brug for medlemmernes ekstraordinære bidrag.

Fysisk - ved

• at stille bil til rådighed til brug ved plakatophængning og nedtagning – ca. 1.000 stk. skal op at hænge
  • at stille sig til rådighed til at køre med. Hver bil skal gerne mandes op med 3 udover chaufføren, samt en stige
  • at dele flyers ud i nærområdet, hvor man bor
  • i det hele taget være frivillig og stille sig til rådighed for løsning af opgaver

Hvis du vil give en hånd med kontakt formand, Thorkild K. Maarbjerg på odense@radikale.dk – eller 23 20 11 14.

Og så tirsdag den 21. november kl. 20 er KV 2017 slut.
Borgmesteren er fundet og hurtigt bliver de 4 rådmandsposter fordelt
Susanne slutter 4 års arbejde i byrådet og er klar til en ny periode.

Som rådkvinde for Børn og Unge kan Susanne se tilbage på en række resultater som:

• Aftale med lærerne
  • Haver til maver
  • Dialogforum for forældre til børn med handicap
  • Uledsagede flygtningebørn til Odense
  • Lukning af TBT
  • Oprettelse af et sundhedsudvalg
  • Fælles elevråd
  • Gratis buskørsel til børn i dagtilbud og skole
  • 100 millioner til børnene som forhåbentligt også kommer i budgettet for 2018
  • og flere er på vej.

Valgresultatet i 2013 var 5.521 (5,1%) stemmer, en fordobling i forhold til 2009 og svarende til 1,6 mandat. Men nu og de kommende måneder handler det om 2017, hvor meget ser anderledes med stemmeslugere som Anker Boye, Dorthe Hjerstedt Boye, Lars Chr. Lilleholt, Alex Ahrendtsen, Per Berga Rasmussen og Sten Møller ude af billedet, og et indtil videre noget uoverskueligt politisk billede og med en hård og sikkert valgkamp venter.

Jeg opfordrer således alle vore medlemmer til at gøre en indsat økonomisk og eller fysisk, så vi kan skabe en valgkamp, som bliver udover det sædvanlige og traditionelle, da der skal mange ressourcer til, for at vi kan placere os rigtigt og med slagkraft, da valget helt sikkert igen bliver en ”præsidentvalgkamp” mellem Jane Jegind og Peter Rahbæk Juel.